Storing HBO 1 HD, HBO 2 HD en HBO 3 HD

HBO-Logo-Wallpaper

Op internet komen steeds meer klachten over het niet goed functioneren van de zenders HBO 1 , HBO 2 HD en HBO 3 HD. Hierbij wordt in veel gevallen onterecht naar de kabelaanbieder gewezen. In dit artikel gaan we dieper in in de bij HBO 1 HD, HBO 2 HD en HBO 3 HD.

Waardoor ontstaat de storing op HBO 1 HD, HBO 2 HD en HBO 3 HD?

In het geval van HBO 1 HD, HBO 2 HD en HBO 3 HD ontstaat de storing meestal door van een 4G netwerk. De storing ontstaat als er bij u een 4G antenne ingeschakeld wordt welke op de zelfde frequentie in de lucht uitzend als HBO 1 HD, HBO 2 HD en HBO 3 HD op de uitgezonden worden. Deze interferentie komt voor uit uw eigen binnenhuis installatie. Door het gebruik van slecht afgeschermde materialen kan het 4G signaal het signaal storen. Hierdoor kan het ontvangende apparaat geen gebruik maken van het slechte signaal en geeft de foutmeldingen E48 en E52. U kunt hierdoor niet meer zonder storing naar deze zenders kijken.
BlrlMx-IQAAMeot.jpg large

Waar is Ziggo en waar bent u verantwoordelijk voor?

Bij kabeltelevisie is er onderscheid tussen 2 domeinen; provider domein en klant domein. Zowel de provider, in dit geval Ziggo, als de klant heeft zijn eigen verantwoordelijkheid voor het signaal.

1. Domein Ziggo
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot aan het SOP (Signaal Overname Punt). Het SOP is de overgang tussen het Ziggo netwerk en uw eigen binnenhuis netwerk. Ziggo moet voldoen aan de eis om het signaal goed bij de klant af te leveren. Als er geen storingen in uw postcode gebied bekend zijn bij Ziggo kunt u er vanuit gaan dat het signaal wat door Ziggo bij u geleverd wordt storingsvrij is. Ziggo heeft in dit geval aan zijn verplichting voldaan.

2. Domein Klant
U bent zelf verantwoordelijk voor uw eigen binnenhuis bekabeling. U dient dus de juiste connectoren, coaxkabels, splitters en antenneversterker te gebruiken om het signaal in huis over te brengen. Veelal worden hier fouten in gemaakt. Hierdoor ontstaan storingen in het televisie signaal waardoor u niet meer naar uw zenders kunt kijken zoals u dit wilt. Door het gebruik van Kabel Keur materialen heeft u de zekerheid dat u de juiste materialen gebruikt om ongestoord televisie te kijken.

Wat kan ik zelf doen om de storing op te lossen?

Controleer je installatie op niet afgeschermde connectoren, coaxkabels, splitters en antenneversterker en vervang deze.

coax-plug
Links onafgeschermde , Rechts afgeschermde connector.
antenne-splitter-voor-tvPTS02_800x600
Links onafgeschermde splitter, Rechts afgeschermde splitter.

Bekijk de kwaliteit van de kabel. Heb je een oude kabel liggen of dunne kabel dan kan dit vaak een van de oorzaken zijn van de storing. Vervang deze kabel voor een goede kabel. MediaZoo levert hiervoor kabels met extra 4G bescherming op maat gemaakt.

Let bij de aanschaf van de producten op het Kabel Keur logo. Daarmee kun je er altijd vanuit gaan dat je de juiste producten aanschaft.
LogoKabelKeur

Geplaatst in Digitale Televisie Storingen en getagd met , , , , , , , .

MediaZoo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *