Storing door 4G op Film1 Sport1 Fox Sports Pebble TV

film1-sport1-fox-sports-pebble-tv

Op internet komen steeds meer klachten over het niet goed functioneren van de zenders Film1, Comedy & Kids, Spotlight, Sundance, Sport1 Select HD, Fox Sports 2 HD en Pebble TV. Hierbij wordt in veel gevallen onterecht naar de kabelaanbieder gewezen. In dit artikel gaan we dieper in in de storing bij HBO 1 HD, HBO 2 HD en HBO 3 HD.

Waardoor ontstaat de storing op Film1, Comedy & Kids, Spotlight, Sundance, Sport1 Select HD, Fox Sports 2 HD en Pebble TV?

In het geval van Film1, Comedy & Kids, Spotlight, Sundance, Sport1 Select HD, Fox Sports 2 HD en Pebble TV ontstaat de storing meestal door interferentie van een 4G netwerk. De storing ontstaat als er bij u een 4G antenne ingeschakeld wordt welke op de zelfde frequentie in de lucht uitzend als Film1, Comedy & Kids, Spotlight, Sundance, Sport1 Select HD, Fox Sports 2 HD en Pebble TV op de kabel uitgezonden worden. Deze interferentie komt voor uit uw eigen binnenhuis installatie. Door het gebruik van slecht afgeschermde materialen kan het 4G signaal het signaal storen. Hierdoor kan het ontvangende apparaat geen gebruik maken van het slechte signaal en geeft de foutmeldingen E48 en E52. U kunt hierdoor niet meer zonder storing naar deze zenders kijken.

Blpl5zZIgAAFIGd.jpg large

Meer informatie over storingen van 4G netwerken

Ziggo is niet verantwoordelijk

Het Ziggo netwerk is een modern netwerk wat goed onderhouden is. Ziggo gebruikt hiervoor hoogwaardige kabels en materialen om jou klant van het beste signaal te voorzien. Als klant kun je er dan ook vanuit gaan dat als slecht enkele zenders slecht werken dat dit in je eigen binnenhuis bekabeling terug te vinden is.

Net als bij de waterleiding en elektra is Ziggo alleen verantwoordelijk voor het eigen netwerk. Het zogenaamde SOP (Signaal Overname Punt) is de scheiding tussen het Ziggo netwerk en de binnenhuis installatie. Je bent zelf verantwoordelijk voor uw binnenhuis installatie. Ziggo geeft hier slechts advies over. Ons advies is om een afspraak met een expert te maken als je zelf de problemen niet op kunt lossen. Deze kan in zeer korte tijd het zwakke deel van de binnenhuis bekabeling opsporen en de storing oplossen.

Waar is Ziggo en waar is de klant verantwoordelijk voor?

Bij kabeltelevisie wordt onderscheid gemaakt tussen 2 domeinen; provider domein en klant domein. Hierbij kent zowel de provider in dit geval Ziggo als de klant zijn eigen verantwoordelijkheid voor het signaal.

1. Domein Ziggo
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot aan het SOP (Signaal Overname Punt). Het SOP is de overgang tussen het Ziggo netwerk en uw eigen binnenhuis netwerk. Ziggo moet voldoen aan de eis om het signaal goed bij de klant af te leveren. Als er geen storingen in uw postcode gebied bekend zijn bij Ziggo kunt u er vanuit gaan dat het signaal wat door Ziggo bij u geleverd wordt storingsvrij is. Ziggo heeft in dit geval aan zijn verplichting voldaan.
2. Domein Klant
Je bent zelf verantwoordelijk voor uw eigen binnenhuis bekabeling. Je dient dus de juiste connectoren, coaxkabels, splitters en antenneversterker te gebruiken om het signaal in huis over te brengen. Veelal worden hier fouten in gemaakt. Hierdoor ontstaat storingen in het televisie signaal waardoor je niet meer naar uw zenders kunt kijken zoals je dit wilt. Door het gebruik van Kabel Keur materialen heb je de zekerheid dat u de juiste materialen gebruikt om ongestoord televisie te kijken.

Wat kan ik zelf doen om de storing op te lossen?

Controleer je installatie op niet afgeschermde connectoren, coaxkabels, splitters en antenneversterker en vervang deze.

coax-plug
Links onafgeschermde connector, Rechts afgeschermde connector.
antenne-splitter-voor-tvPTS02_800x600
Links onafgeschermde splitter, Rechts afgeschermde splitter.

Bekijk de kwaliteit van de kabel. Heb je een oude kabel liggen of dunne kabel dan kan dit vaak een van de oorzaken zijn van de storing. Vervang deze kabel voor een goede kabel. MediaZoo levert hiervoor kabels met extra 4G bescherming op maat gemaakt.

Let bij de aanschaf van de producten op het Kabel Keur logo. Daarmee kun je er altijd vanuit gaan dat je de juiste producten aanschaft.
LogoKabelKeur