E48-32 Er wordt signaal gezocht of er is geen signaal. Controleer of de antennekabel juist is aangesloten op ontvanger en aansluitpunt.
Betekenis foutmelding E48-32
De ontvanger geeft met deze foutmelding aan dat er een probleem met het signaal is. In tegenstelling tot de foutmelding E52-32 betekend dit niet dat er helemaal geen signaal is. Er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor het signaal niet goed wordt ontvangen door de ontvanger.
Oorzaak van de foutmelding
Deze foutmelding wordt door de ontvanger weergegeven, omdat het signaal slecht of gestoord ontvangen wordt door de ontvanger. Dit betekend dat er te zwak signaal wordt ontvangen of het signaal is verstoord is. Deze problemen ontstaan doordat de kabels naar de ontvanger toe niet goed vastgedraaid en aangedrukt zijn, teveel of verkeerde splitters, coaxkabels, wandcontactdozen gebruikt of connectoren verkeerd aangesloten zijn waardoor er signaalverlies optreedt of er kan signaal van een storende zender de kabel binnen treden ook wel interferentie genoemd.
Foutmelding E48-32 oplossen
1 | Kijk eerst op de pagina van je aanbieder of er een algemene storing is |
Caiway Storingen en Onderhoud
Zeelandnet Storingen en Onderhoud
Ziggo Storingschecker
Of kijk bij je eigen aanbieder op de website.
Staat er een storing op de pagina van de aanbieder. Wacht dan totdat deze is verholpen. Dit kan de oorzaak zijn van de foutmelding.
2 | Foutmelding door zenderwijziging |
Een E48-melding kan veroorzaakt worden door een zenderwijziging. Als Caiway, Zeelandnet of Ziggo een zenderwijziging doorvoert veranderen kanalen van nummer of frequentie. Hierdoor kan je digitale even ‘in de war’ zijn, omdat hij het kanaal niet meer kan vinden. Je kunt dit zelf oplossen door de volgende stappen uit te voeren.
- Ga naar een zender waar je geen foutmelding ziet.
- Wacht 1 minuut.
- Ga weer terug naar de zender waar je de foutmelding zag.
De ontvanger heeft nu de juiste indeling van de kanalen en frequenties vanuit het netwerk ontvangen en verwerkt.
3 | Check andere televisies |
Heb je meerdere televisies in huis staan? Check dan of de storing ook op deze televisies aanwezig is. Werken de zenders op de ene televisie wel en de andere niet dan ligt het zeker aan de kabels naar de niet werkende televisie. Werken de zenders op beide televisies niet, dan is de kans groter dat de storing niet in huis terug te vinden is.
4 | Storing door ander apparaat |
Het televisie signaal kan door verschillende stoorzenders in huis verstoord worden. Deze stoorzenders zijn apparaten die vaak zelf ook signaal uitzenden of ontvangen. Deze apparaten kunnen daarmee het televisie signaal in de weg zitten.
Veel voorkomende storende apparaten zijn:
- Wifiversterker
- Audioversterker
- Draadloze telefoon
- Magnetron
- Babyfoon
- Telefoons, mobieltjes en andere apparaten die gebruik maken van 4G.
Staat één van deze apparaten in de buurt van je televisie, ontvanger of coaxkabel? Probeer dan dit apparaat minimaal één meter van de televisie, ontvanger of coaxkabel te zetten. Kun je de apparaat niet verplaatsen? Zet het apparaat dan even uit. Hiermee kun je uitsluiten dat het apparaat de storingen in het signaal veroorzaakt.
5 | Direct aansluiten op de hoofdaansluiting |
Om uit te sluiten dat de storing niet veroorzaakt wordt door de binnenhuisinstallatie is het belangrijk de ontvanger met een goede coaxkabel direct aan te sluiten op de hoofdaansluiting.
Heb je bij het direct aansluiten op de hoofdaansluiting nog steeds storing?
Neem dan contact op met de aanbieder. Er is een storing die je zelf niet kunt verhelpen en de aanbieder is hier de verantwoordelijke om dit op te lossen.
Er is geen storing als de ontvanger direct op de hoofdaansluiting is aangesloten.
Het signaal van de aanbieder wordt in dit geval goed doorgegeven. Ergens in de installatie in huis is er iets niet goed waardoor de storing ontstaat.
Hoe ziet ze hoofdaansluiting eruit?
Bij zowel Delta, Caiway als Ziggo zijn dezelfde typen hoofdaansluitingen in gebruik. Onderstaand overzicht zijn de meest gebruikte hoofdaansluitingen of Abonnee Overname Punten.
Wat is een goede kabel om mee te testen?
Aanbieders leveren zelf kabels mee in de installatie pakketten. Deze kabels zijn altijd geschikt om mee te testen.
Naast de kabels van geleverd door de aanbieders zelf kun je ook goede kabels kopen. Gebruik om te testen altijd een coaxkabel korter dan 10 meter. Caiway, Delta en Ziggo bieden altijd de garantie dat de kabel dat het signaal voldoende sterk moet zijn om een coaxkabel van 10 meter te gebruiken.
Daarnaast is het belangrijk een coaxkabel te gebruiken die geschikt is voor digitale televisie. Er zijn veel coaxkabels op de markt maar niet iedere coaxkabel is geschikt voor de doorgifte van digitale televisie. Coaxkabels met het Kabel Keur logo of Ziggo Geschikt logo zijn geven 100% zekerheid dat de geschikt zijn voor digitale televisie. Met zo’n coaxkabel is het uitgesloten dat de storing door de kabel veroorzaakt wordt.
Ik heb storing op tv kanalen 7 10 11 12 15 20 en nog meer
Beste Jan, het lijkt er op dat er iets niet goed zit vanaf het punt waarop je tv signaal binnen komt en de aansluiting op je televisie: controleer in ieder geval of alle stekkers nog goed en vooral ook vast aangesloten zitten. Zit er een versterker tussen? Brandt daarop het voedingslampje? Als die nl. niet brandt is mogelijk je voedingsadapter defect.
Não tenho sinal,estou com E48-32 e não sei o que fazer.
Wij missen al 3 dagen ned. 3 4 5 6 7 8 9 en alle Duitse zenders, en alles is goed aan gesloten.
Wij worden hier wel een beetje zat van.
Alle zenders zijn in orde , behalve Delta Zeeland . Geen signaal .
Krijg steeds E 48 melding op mijn tv een paar seconden en dan springt hij weer naar beeld. Erg vervelend. Alles nagelopen ligt niet aan mijn aansluitingen.
Beste heer Wijnaarden, op de Ziggo site staan mogelijk nog wat aanwijzingen (https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=Ziggo+e48&ie=UTF-8&oe=UTF-8).
Wegvallend signaal wijst in de richting van een gestoord signaal (instraling), loszittende connectoren en/of verzwakking door te lange kabels in combinatie met een of meer splitters.
Een andere tip, neem contact op met Ziggo klantenservice en vraag of zij uw signaal kunnen bekijken in het kabelmodem (in het kabelmodem staan signaalniveaus van ontvangen signalen en retoursignalen). Mogelijk komt daaruit nog een aanwijzing over de kwaliteit van uw inkomend Ziggo signaal.
mijnheer vandaag is er een monteur geweest voor aansluiting monoloog naar digitaal,maar heel spijtig krijg ik zender 4+5+11+19+22+51+52 niet Graag hier over Uw antwoord.
vriendelijke groeten Mevr van den berg
Hier kunnen wij geen antwoord op geven. In de verschillende regio’s kunnen andere problemen spelen.
U kunt beter per mail contact met ons opnemen voor een oplossing.